July 15, 2018

Jodoh ku siapa

Posted in Unknown at 8:12 pm by miharuyouth

Tiba tiba terasa sayu selepas keluar makan dengan adik2… Sayu sbb masing2 ada pasangan dan aku tiada. Masih tiada. Masih sendirian. Pagi tadi terdengar ceramah di tv. Ustaz tu kata ujian yg dtg dlm hidup kita ni sebenarnya nak menghapuskan dosa2 kita yg lampau supaya dosa tersebut berkurangan bila kita dihisab di akhirat. Persoalan yg membuatkan aku terdiam sejenak sbb aku byk sgt buat dosa2 lampau. Byk sangat. Jika Allah tidak sayangkan aku dia tidak akan beri hidayah untuk aku bertaubat dan Dia teruskan penyeksaan ini supaya nanti aku akan bahagia di akhirat. Memang setiap perjalanan hidup manusia akan berakhir di akhirat. Itu adalah bende yg aku sebenarnya jarang untuk sedar. Aku cuma berfikir untuk kesenangan diri sendiri sahaja sedangkan akhirat adalah negeri abadi sehingga bila2. Bila aku suka sangat dengan dunia dan mengimpikan macam2 dari dunia, ternyata hati aku ni masih lagi cintakan dunia kerana mengimpikan keinginan cinta manusia. Dan dengki dengan adik beradik yg Allah bg mereka pasangan sedangkan aku masih sendirian. Dan masih lagi berharap pada org yg tak sudi dan cuba untuk menghadirkan diri supaya bertembung dan kelihatan pada mata seseorang sedangkan salah niat aku itu. Memang salah tetapi kenapa iman aku jadi sebegitu lemah. Kenapa perlu menunjuk2 untuk menjadi baik. Kalu ada, ia akan tetap ada. Jika tiada buat mcmne sekalipun tetap tidak ada.

Advertisements

July 8, 2018

Lupakan dia… Teruskan hidup

Posted in Unknown at 8:29 pm by miharuyouth

Inila yg akan aku lakukan. Walaupuj esok aku tahu aku akan jumpa dengan dia selepas assembly ataupun maybe aku tidak akan jumpa selepas itu. Lantakla jumpa atau tidak. Sebab hari jumaat lepas dia semacam tak perasan ke aku je. Sebenarnya aku mmg dah move on, wira mcm tak bagi aku move on, tpi aku kene move on dan teruskan kehidupan aku ni sbb aku rasa mcm selesa jika aku hilangkan perasaan ini. Dan aku nak kenal ramai org2 lain dan menerima cinta yg baru dr org2 lain pula. Aku nak kenal dgn ramai org lagi. Tpi skop kehidupan aku di maahad semata2. Esok aku nak puasa nazar tu. Mula esok…sehingga 7 hari. Bila tulis dlm blog ni rasanya takde sapa yg akan baca sebab takda org tahu.. Dia pun aku unfollow fb sbb aku tknak tahu apa2 updates trg diri dia. Sbb aku rasa buang masa je tahu. Baik aku doa supaya Allah permudahkan urusan jodoh aku supaya dia boleh jumpa aku. Bila aku wasap dia bukan nak balas sgt pun, so nmpk sgt dia anggap aku mcm kawan dia. Aku rasa bila kawan2 dia kawin dgn org berniqab ni dia nak juga mcm tu. Dan dgn org yg lagi muda dr dia. So 2 kriteria aku mmg takkan ada so better jgn mengharapla takut kecewa. Sbb nmpk sgt dia nak kejar jugak minah tu. Aku rasa biarla dia dengan cita2 dia. Dan impian dia. Biarla aku dgn impian dan cita2 aku utk mendekatkan diri aku kpd Ilahi.. Dan semoga aku istiqomah utk bangun malam tiap2 malam. Seperti yg aku lakukan sekarang ini. Aku rasa tidak lengkap jika aku tak bangun malam dan berdoa. Sbb aku sayangkan waktu2 mcm tu. Aku pun nak masuk syurga dan sbb aku bukan berlatarkan pendidikan agama..aku cuba utk istiqomah. Biarla aku dengan dunia aku dan dia dengan dunia dia.  Biarla dia aman dengan dunia dia dan aku aman dengan dunia dia.. InsyaaAllah akan ada kebahagian untuk aku selepas ini jika aku percaya kepada pencipta, takkan Allah tak mendengar doa2 aku kan, cuma belum sampai masanya lagi kerana jika sampai masanya, aku akan sentiasa bahagia dan bersyukur

 

 

apa lah susah sangat….

Posted in Unknown at 8:15 pm by miharuyouth

kenapalah susah sangat aku nak menerima kenyataan ini? ap abenda lah yang susah sangat nak terima, semua benda kan dah jadi..dah terang lagilah bersuluh kan, nak fikirkan apa lagi kan…itu lah masalahnya dengan aku sekarang ini, memang lah aku ada banyak benda nak buat tetapi men

One day, I will be happy…

Posted in Unknown at 8:14 pm by miharuyouth

I will be happy one day… I will…I hope I will. I will look upon myself and tell myself “youth, have done it”. I will look at my family’s face and they will smile at me, in happiness when no words couldn’t describe how much I desire it to be. I may find a lot of obstacles within the time, but I will feel my craving for happiness is higher than anyone could ever imagine.

Keputusan PMR

Posted in Unknown at 8:14 pm by miharuyouth

Alhamdulillah…aku rasa pencapaian kali ini agak membanggakan walaupun sebenarnya aku sendiri tidak puas hati dengan pencapaian subjek aku…ade juga yang dapat B walaupun 4 orang tetapi ia memberi impak yang besar kepada diri aku sendiri jika dibandingkan dengan PMR tahun lepas di mana hanya 1pelajar yang mendapat B. Namun begitu aku bersyukur kepada Allah dengan segala pertolongan semasa aku menghadapi masalah dengan tekanan semasa mengajar pelajar2 istimewa ini..

Next page