May 10, 2007

makin lama makin menyesakkan

Posted in Unknown at 12:03 pm by miharuyouth

semakin hari semakin pasti akan ade perubahan yang mendadak. aku pasti ..tetapi kadang-kadang aku lupa nak mengingatkan diri sendiri yang aku bakal mengalami sesuatu yang aku tahu akan aku alaminya sendiri. aku silap dengan diri sendiri, sepanjang 6 bulan sepatutnya aku tahu apa yang akan berlaku..dalam 3 bulan pertama aku masih lagi bermimpi. dan mimpi itu sehingga ke hari ini selah-olah tiada kesudahannya, masalahnya hanya aku yang bermimpi manakala mimpi dia langsung tiada kaitan dengan aku.

hari ini aku mengalami permasalahan hidup yang aku fikir, amatlah tidak bermakna jika aku sentiasa mengingatinya. bagaimana nak menjadikan hidup aku normal kembali, dan berfikir kembali aku menjadi cemburu dengan keadaan ini.

Aku diberi tanggungjawab yang besar, bagaimana aku hendak mendidik anak-anak tingkatan 5 yang sering diabaikan dan menjadi bahan eksperimen, aku kdang-kadang tak yakin dengan mereka. aku sering membuat perancangan dengan mereka. kadang-kadang aku pun terlepas pandang. mereka sering diabaikan…kesian..

¬†menjadi bahan ujikaji bukanlah mudah, mereka sendiri pun menyedari hal itu..aku pun sering berbicara dengan mereka. kelas mereka hampir setiap malam..bila agaknya aku nak bertemu dengan mereka secara kerap. nak bertanyakan masalah pun entah bila agaknya..semua benda aku yang kene lakukan seolah-olah tiada org lain lagi yang layak. mereka aku andaikan seperti adik2 aku sendiri..sedangkan adik aku, aku ingatkan agar sentiasa merancang kerja sendiri, sentiasa pasti dengan perancangan sendiri, tetapi pelajar ini, tidak ada motivasi diri…sibuk dengan hal-hal disekolah, sedangkan masa mereka terlalu sikit…terlalu hampir dengan tiada..cara masa berjalan pantas..

aku sedar yang mereka hampir tiada masa untuk tido, tido lambat, tido di sekolah, kelas start lapan malam, habis kul 10.00 malam..bangun awal..bagaimana agaknya…

Leave a Reply

