June 22, 2008

malas + positif

Posted in Unknown at 11:38 am by miharuyouth

kadang-kadang aku akan fikir positif…kadang-kadang aku malas nak fikir positif…tetapi kalau tak fikir positif, seolah-olah tak mendoakan diri sendiri sebab kalau kita fikir negatif, kita akan mendapat kesan yang juga negatif.

dalam kes aku ini, kadang-kadang aku terasa nak fikir negatif, dan aku buat keputusan untuk tidak buat benda yg aku nak buat, tetapi selepas beberapa jam kemudian, tanpa aku sedari aku dah buat benda yang aku taknak buat itu. kenapa ek…

hari ini terasa nak balik awal..tak tahu kenapa…langit semacam mendung, agaknya lepas-lepas ini akan hujan dengan lebat.

hari ini aku dilanda malas yang teramat sangat, tak tahu kenapa.aku ingatkan lepas aku buat benda yg aku katakan tadi tu, aku akan tak malas balik, padahal sama je la. sebenarnya aku boleh bilang berapa hari aku malas…

malas nak fikir positif, kadang-kadang fikir negetif, fikir negetif akan mendoakan diri sendiri, seolah-olah kita nak benda yang kita fikir, tetapi kalau fikir positif pun, entahlah…lama-lama akan timbul juga yang negatifnya tu.

kepala ni terasa berat sangat, lepas ni ingat nak balik secepat mungkin, aku rasa aku patut menggunakan masa yang ada sendirian ni untuk melakukan aktiviti yang aku suka sendirian sebabnya jika masa aku ni yang sekarang ini aku takde masa nak buat, makanya aku akan menyesal mengenangkan masa-masa yang dulu..tetapi sebenarnya aku sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab itu, tetapi dia???

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: