Betulla sangkaan aku

Aku rasa apa yg aku fikirkan menjadi kenyataan. Sebab aku fikir dia mungkin tak akan ke fd sebab dia nak kawin dan memang ternyata menjadi kenyataan. Dia mmg tak ke sana. Dan sebenarnya aku tak tahu jika dia akan ke sana untuk apa. Sedangkan kawan2 dia dah ada family dan dia takde. Dia sama mcm aku. Aku dah lama fikirkan begitu tetapi dia boleh pilih sapa2 je dia nk kawin tpi aku takle pilih sbb aku memilih. Ye aku memang memilih dengan siapa aku nak kawin sbb aku tak tahu nak pilih siapa. Melainkan ade org yg pilih aku dan tidak ada sesiapa pilih aku.

Dan aku rasa kecewa kerana dia nak kawin. Selama ini jika dia nak dia akan buat, jika dia taknak dia tak akan buat. Selama ini aku tak perasan yg dia memang mcm itu. Semua nk menjaga hati aku. Dan teruskan kemachoaan dia depan sar. Selama ini dia mcm tu. Dia dah tidak duduk depan aku dlm meeting. Dia akn lari. Dia dah tak senyum kepada aku dan aku tidak meminta senyuman itu. Sudah 3 bulan aku tidak wasap dia dan dia tak wasap aku. Dia sama mcm aku. Dan aku masih lagi teringatkan dia mcm org gila mcm org angau.

At least dia ada matlamat hidup dia. Tapi aku takde. Aku tak tahu aku nk kejar apa. Aku taknak kedudukan dan pangkat. Aku taknak semua benda. Aku nak dia. Walaupun aku sedar dia taknak pun kat aku. Kak Ra kata aku masih mengharapkan dia. Memang aku mengharapkan dia. Org yg aku suka. Sedangkan mamat yg tanya soalan 3 patah pun boleh membuatkan aku angau apatah lagi dia yg setahun aku kenal.

Kenapala aku termasuk dlm perhubungan sebegini.

Leave a comment