Anugerah Kecemerlangan Pengurus Besar 2007

tak larat dengan diri sendiri…peristiwa semalam tu terasa sekejap sahaja…tak sangka pulak nama aku yg disebut malam tu..tetapi Alhamdulillah sebabnya…aku berjaya juga mendapat anugerah tersebut walaupun setahun sekali jer..sebenarnya kawan-kawan di office dah mula-mula menyebut benda tu…dan aku memang tak paham apa yg dimaksudkan dengan benda tuh..

kalau diimbas kembali peristiwa yg bersejarah setahun yang lepas..yg juga aku tulis dalam blog ni..yg aku kene marah giler2 punya…berbaloi juga kene marah..berbaloi ker..kadang2 aku fikir bukan salah aku pun..aku cuma termasuk dalam kawasan di luar kawasan aku jer….sejak hari tu….apa yg berlaku sejak hari tu…entah lah ..setahu aku ..aku kerja macam biasa jer..cuma bagi manusia2 sejagat, memang takde lah biasa sangat. kalu keje sampai malam, balik dalam kul 9 or 10 tiap2 malam..sabtu ahad pun aku kejer..kdang2 sampai petang..pagi pergi..malam pergi jugak…tahun lepas saya ot aku dalam 2 ribu lebih, itu baru 3 bulan…tetapi aku tak claim dah lepas2 tu…sebab setakat sejam 2jam duk ofice..takpayahlah nak kira….

entahlah semacam kelakar pulak anugerah tuh..membuatkan aku jadi takut pulak kalau nak buat benda-benda yg tak berketepatan dengan mereka2 yang selalunya tak pernah bertepatan dengan aku.mungkin sebab aku ni suka mengambil risiko kot, maka kadang2 terbukti bagus juga sesuatu benda tu, amik risiko..risiko…bagus juga…aku memang suka amik risiko…contohnya…hehhee….banyak juga. buat projek yang orang2 maahad takkan terfikir. maksud aku takkan buat, of course benda2 yg aku tahu, dah benda tu diorg tak tahu, tetapi benda2 yang tak tahu lah akan dapat sokongan ke tak..

tetapi skang ni aku terasa yang library aku makin lama makin terbiar jer…katanya nak ubah library tu kan, sampai skang ni pun tak terubah lagi..risau pulak dibuatnya…duit hadiah tu aku bagi2 kan pada mak n ayah aku, terasa seronok pulak bagi2 duit..at least kayalah sekejap kan..kalau diingatkan kembali apa yang terjadi kepada aku..setahun yang lepas..ramai juga yang tak puas hati dengan aku, entahlah, tetapi aku ni buat tak tahu jer…kesian sungguh mereka2 yang mendengki kat aku dulu, sebab aku buat muka bodoh je dengan diorg, diorg cakap belakang pun walaupun aku tahu tetapi aku still juga layan diorg seperti aku kenal diorg lama…apa perasaan diorg ek..

banyak sebenarnya adegan2 tahun lepas, masalahnya aku sendiri pun tak ingat, aku ingat benda2 yg happy2 jer..tetapi benda2 yg tak happy banyak gak..cuma..aku harap aku boleh berkongsi dengan seseorang, masalahnya seseorang tu pun seperti buat tak tahu jer. kawan baik aku sentiasa menyokong aku.sentiasa melayan karenah aku yang entah apa2 nih, aku selalu memberikan bantuan idea kepada dia nih, takut pulak dia fikir aku perlukan balasan, tetapi kalau tak balas pun takpe lah..tetapi terasa juga…aku rasa aku nak beli lah kerusi kat eng lai tuh..yg macam tangan tuh..kat mana aku letak gelang tangan manik yg aku buat tu ek…ke tertinggal dalam bilik banat diploma..isnin depan nak buat choral speaking..see…banyak benda yg aku fikir nih..hadiah tak beli lagi..spek mata ni kalau duk kat kepala tak nampak pc lak..buku yg aku bari beli masa ke gudang kl tu pun aku tak habis baca lagi, ingat nak beli rak yang besar, nak simpan buku2..kereta ku pun dah nak sebulan tak basuh, ayah kata ade problem sikit dnegan enjin, ade bonus lepas ni boleh servis sikit kete, nak tukar kete baru, tak larat nak berhutang, sekang ni pun aku berhutang streamyx tuh, ade dalam 384..hehehe..

lupa pulak nak basuh sarung tangan….

ok..so kepada diri aku sendiri, teruskan usaha..jgn putus ase, sentiasa fikir positif, malam2 sila tido dengan awal.supaya waktu pagi takde la adegan potong memotong kereta org lain sebab takut lambat..teruskan usaha untuk memajukan mtnp yg ko suka sangat tu, jgn layan sangat apa yg org lain kata, teruskan dengan formulasi ko yg ade 4 tu yang ko hanya buat 2 je kot, 2 lagi agak tak sentuh lagi..harap tahun 2008 ni banyak projek yng boleh ko buat sepanjang tahun 2008 nih…seharusnya target ko untuk tahun ini adalah 20 projek, skang ni hanya ade 2 jer..lagi 18 ko kene fikirkan sebaik mungkin, ok…go go cak yok…..usaha lagi tahun nih, mana tahu tahun depan dapat anuherah lagi ke, award tu kene letak dalam office lah..menjadi ispirasi kepada pekerja2 yang lain…

baru diorg tahu yati ni siapa!!!!!!

Leave a comment